Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 1/2017 z dnia 28 marca 2017 r.
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1.
Regulamin organizacyjny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jabłonnie zwany dalej „regulaminem” określa szczegółową strukturę organizacyjną Ośrodka, zakres czynności na poszczególnych stanowiskach pracy oraz szczegółowy zakres zadań, uprawnień i obowiązków pracowników w nim zatrudnionych
§ 2.
1. Zakres działania Ośrodka określa Statut Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jabłonnie.
2. Organizację i porządek pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników określa Regulamin Pracy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jabłonnie.
3. Wymagania kwalifikacyjne pracowników oraz warunki wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z pracą ustala Regulamin Wynagradzania Pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jabłonnie.
§ 3.
Ośrodek działa na podstawie:
1) Uchwały Nr IX/25/90 Gminnej Rady Narodowej z dnia 30 kwietnia 1990r Jabłonnie w sprawie utworzenia Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jabłonnie,
2) Uchwały Nr XXIII/190/2017 Rady Gminy Jabłonna z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jabłonnie,
3) ustawy z dnia 8 marca 1999 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446),
4) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2015 r. poz. 163, z późn. zm.),
5) ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2015 r. poz. 114. z późn. zm.),
6) ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. z 2016 r. Nr 169, z późn. zm.),
7) ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180 poz. 1493),
8) ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r..o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej (Dz. U. z 2016 r. poz. 575),
9) ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. z 2014 r. poz. 1863),
10) ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2016 r. poz. 224), 11) ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2015 r. poz. 1286),
12) ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz. U. z 2016 r. Nr 195),
13) niniejszego Regulaminu.
Rozdział II
Struktura organizacyjna Ośrodka
§ 4.
W skład Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jabłonnie zwanego dalej „Ośrodkiem” wchodzą niżej wymienione samodzielne stanowiska pracy:
1) kierownik,
2) główny księgowy,
3) pracownicy socjalni,
4) starszy inspektor ds. świadczeń rodzinnych,
5) starszy inspektor ds. funduszu alimentacyjnego,
6) młodszy inspektor ds. świadczeń wychowawczych,
7) opiekunka
Rozdział III
Zasady organizacji pracy
§ 5.
W Ośrodku obowiązuje zasada jednoosobowego kierownictwa, zgodnie z którą każdy pracownik podlega bezpośrednio Kierownikowi, od którego otrzymuje polecenia służbowe i przed którym jest odpowiedzialny za wykonywanie powierzonych mu zadań.
§ 6.
Dyrektor ustala zakres czynności na poszczególnych stanowiskach pracy i indywidualne zakresy obowiązków, uprawnienia i odpowiedzialność poszczególnych pracowników.
§ 7.
Pracownicy zobowiązani są do współpracy i współdziałania w celu realizacji zadań, w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji.
§ 8.
Na okres nieobecności pracowników, ich zastępstwa wyznacza Kierownik Ośrodka.
§ 9.
W razie dłuższej nieobecności Kierownika Ośrodka (np. urlop, choroba), Kierownik upoważnia spośród pracowników Ośrodka osobę, która czasowo będzie kierowała funkcjonowaniem Ośrodka wraz z możliwością wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach. Upoważnienie następuje w formie pisemnej.
Rozdział IV
System czasu pracy
§ 10.
1. Czas pracy należy wykorzystywać w pełni na pracę zawodową.
2. Każdy pracownik powinien stawić się do pracy w takim czasie, aby w godzinach rozpoczęcia pracy, znajdował się na stanowisku pracy.
3. Przebywanie pracowników na terenie Ośrodka poza godzinami pracy może mieć miejsce tylko w uzasadnionych przypadkach, po uprzednim uzyskaniu zgody Dyrektora Ośrodka lub osoby pisemnie przez niego upoważnionej i wymaga zarejestrowania w rejestrze obecności Ośrodka.
Rozdział V
Zasady załatwiania spraw i podpisywania pism
§ 11.
1) Pracownicy są odpowiedzialni za merytoryczne załatwienie sprawy, zgodnie z interesem Ośrodka i interesem społecznym oraz obowiązującymi przepisami.
2) Pracownicy odpowiadają za właściwą, prawidłową i terminową realizację zadań określonych w zakresie swoich obowiązków.
3) Przy załatwianiu indywidualnych spraw klientów Ośrodka pracownicy zobowiązani są do: a) udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnieniu treści obowiązujących przepisów,
b) informowania zainteresowanych o stanie załatwienia sprawy,
c) powiadomienia o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy.
§ 12.
1) Wszelka korespondencja wpływająca do Ośrodka jest rejestrowana w rejestrze korespondencji.
2) Pisma wychodzące na zewnątrz są podpisywane przez Kierownika Ośrodka, a egzemplarz pozostający w Ośrodku także przez pracownika merytorycznego, opracowującego daną sprawę.
3) Decyzje administracyjne są wydawane na podstawie upoważnień określonych w przepisach szczegółowych.
4) Do podpisu wyłącznie przez Kierownika Ośrodka zastrzeżone są następujące dokumenty:
a) zarządzenia wewnętrzne,
b) decyzje w sprawach osobowych wszystkich pracowników,
c) sprawozdania finansowe Ośrodka,
d) korespondencja wychodząca, z wyjątkiem korespondencji, do podpisywania której Kierownik upoważnił innych pracowników, inne sprawozdania na których wymagany jest podpis Kierownika . W czasie nieobecności Kierownika lub w innych uzasadnionych przypadkach dokumenty wymienione w punkcie c, d, podpisuje osoba zastępująca Kierownika.
Rozdział VI
§ 13.
Zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialność pracowników
Pracownicy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jabłonnie w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań działają na podstawie i w granicach prawa oraz obowiązani są do jego ścisłego przestrzegania.
§ 14.
Do podstawowych obowiązków wszystkich pracowników należy:
1) wykonywanie obowiązków służbowych zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych oraz innymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy,
2) przestrzeganie Regulaminu Pracy Ośrodka, porządku i dyscypliny pracy,
3) rzetelności i terminowości realizacji powierzonych zadań,
4) przestrzeganie tajemnicy służbowej,
5) zabezpieczanie akt, dokumentów służbowych i pieczątek,
6) przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych,
7) ochrona mienia Ośrodka,
8) doskonalenie własnych umiejętności, stałe uzupełnianie wiedzy w celu należytego wykonywania obowiązków i podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
9) informowanie przełożonego o wszelkich zauważalnych nieprawidłowościach wynikających z wykonywanych zadań,
10) wykazywanie właściwego stosunku do klientów Ośrodka, przełożonych i współpracowników.
§ 15.
Do podstawowych uprawnień pracowników należy:
1). kontaktowanie się z innymi pracownikami w sprawach objętych zakresem zadań,
2). odwoływanie się od decyzji i poleceń przełożonego, jeżeli są one sprzeczne z aktualnymi przepisami lub interesem Ośrodka,
3). informowanie przełożonego o trudnościach uniemożliwiających wykonanie zadań lub poleceń służbowych,
4). pozostałe uprawnienia wynikają z Kodeksu Pracy
§ 16.
Pracownicy są odpowiedzialni w szczególności za:
1) inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji zadań,
2) opracowanie prognoz, analiz oraz sprawozdań z zakresu prowadzonych spraw,
3) współudział w opracowywaniu projektu budżetu w części dotyczącej działania swojego stanowiska pracy,
4) terminowe wykonywanie zadań i ścisłe przestrzeganie przepisów wynikających z ustaw realizowanych na swoich stanowiskach pracy, ustawie o ochronie danych osobowych, ochronie informacji niejawnych, o dostępie do informacji publicznej,
5) kompletownie i aktualizowanie aktów prawnych dotyczących wykonywanych czynności.
Rozdział VII
Zakres obowiązków i odpowiedzialności Kierownika Ośrodka
§ 17.
Do podstawowych obowiązków i odpowiedzialności Dyrektora Ośrodka należy w szczególności:
1) zarządzanie, nadzorowanie i kierowanie pracą Ośrodka i podległych pracowników,
2) nadzorowanie realizacji zadań określonych w Statucie Ośrodka,
3) wykonywanie uprawnień pracodawcy wobec pracowników Ośrodka i dokonywanie wszelkich czynności z zakresu prawa pracy,
4) wydawanie zarządzeń wewnętrznych, instrukcji i poleceń służbowych w sprawach dotyczących pracy i funkcjonowania Ośrodka,
5) zarządzanie mieniem Ośrodka,
6) reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz,
7) prowadzenie kontroli wewnętrznej,
8) dokonywanie okresowych ocen pracowników,
9) wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie udzielonych upoważnień przez Wójta Gminy Jabłonna,
10) zatwierdzanie do wypłaty dokumentów finansowo – księgowych,
11) nadzorowanie realizacji budżetu przy uwzględnieniu przepisów ustawy o finansach publicznych,
12) nadzorowanie i przestrzegania dyscypliny finansów publicznych w Ośrodku,
13) nadzorowanie i przestrzeganie porządku i dyscypliny pracy oraz nadzór nad przestrzeganiem przepisów PPOŻ i BHP,
14) przygotowywanie projektów aktów prawnych wydawanych przez Radę Gminy Jabłonna oraz Wójta Gminy Jabłonna dotyczących funkcjonowania i realizacji zadań Ośrodka,
15) składanie Radzie Gminy Jabłonna corocznych sprawozdań z działalności Ośrodka oraz przedstawianie potrzeb w tym zakresie,
16) współpraca z Radą Gminy, komisjami, instytucjami, organizacjami społecznymi, Kościołem i związkami wyznaniowymi, a także zakładami pracy w celu realizacji zadań z pomocy społecznej.
Rozdział VIII
Podrozdział 2
§ 18.
Zakres obowiązków i odpowiedzialności Głównego księgowego
Do podstawowych obowiązków i odpowiedzialności Głównego księgowego należy w szczególności:
1) prowadzenie rachunkowości Ośrodka oraz całości spraw związanych z zobowiązaniami podatkowymi, ubezpieczeniami i płacami,
2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
3) dokonywanie wstępnej kontroli:
a) zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
b) kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
4) terminowe informowanie organu o brakach w budżecie,
5) występowanie do organów prowadzących z zapotrzebowaniem na środki finansowe oraz przygotowywanie do uchwał zmian w budżecie,
6) opracowywanie projektów zarządzeń Kierownika dotyczących spraw finansowych tj. zakładowego planu kont, inwentaryzacji, kontroli obiegu dokumentów księgowych i innych, zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie finansów oraz przedkładanie do zatwierdzenia Kierownikowi Ośrodka,
7) przestrzeganie procedur kontroli zarządczej w zakresie spraw finansowo – księgowych,
8) prowadzenie ksiąg inwentaryzacyjnych oraz poprawne i terminowe rozliczanie inwentaryzacji składników majątku,
9) terminowe regulowanie wszystkich zobowiązań Ośrodka,
10)wypłata i prowadzenie spraw wynagrodzeń pracowników Ośrodka, w tym świadczeń z ZFŚS,
11) prowadzenie spraw ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych pracowników i klientów Ośrodka,
12)współdziałanie z innymi pracownikami Ośrodka w celu prawidłowej realizacji zadań, które tego wymagają,
13) prowadzenie kontroli wewnętrznej w sprawach finansowo – księgowych Ośrodka,
14) prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia, nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych w Ośrodku oraz dokonywanie bieżącej kontroli finansowej Ośrodka,
15)współpraca z bankiem w zakresie obsługi Ośrodka,
16)sporządzanie sprawozdań finansowych,
17)bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy,
18)wykonywanie innych poleceń służbowych Kierownika.
Rozdział IX
Zakres czynności pracowników socjalnych
§ 19.
Pracownicy socjalni pracujący w rejonach realizują zadania wynikające z ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2015 r. poz. 163 z późn. zm.).
Do zadań pracownika socjalnego należy w szczególności:
1).praca socjalna,
2) ustalanie potrzeb w zakresie pomocy społecznej, analiza i ocena zjawisk społecznych,
3) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w miejscu zamieszkania klientów,
4) współpraca z organizacjami społecznymi, kościołem, związkami wyznaniowymi Urzędem Pracy, zakładami pracy, służbą zdrowia w celu doprowadzenia do życiowego usamodzielnienia osób i rodzin, ich integracji ze środowiskiem oraz lepszego rozeznania środowiska i problemów mieszkańców,
5) pobudzanie społecznej aktywności,
6) planowanie pomocy oraz kontrolowanie czy udzielona pomoc spełnia swoje zadanie,
7) poradnictwo, podejmowanie interwencji kryzysowej, praca socjalna - rozumiana jako działalność zawodowa skierowana na pomoc osobom i rodzinom we wzmacnianiu lub odzyskaniu zdolności do samodzielnego funkcjonowania w społeczeństwie,
8) poznawanie na bieżąco przepisów z zakresu zabezpieczenia społecznego, które mogą przyczynić się do lepszego planowania pomocy,
9) prowadzenie i zbieranie dokumentacji umożliwiającej potwierdzeni sytuacji materialnej i innych okoliczności uzasadniających przyznanie pomocy,
10)przygotowanie materiałów niezbędnych do sprawozdawczości,
11)wprowadzanie danych do systemu komputerowego świadczeniobiorców,
12) uczestnictwo w pracy Zespołu Interdyscyplinarnego
13)wykonywanie innych czynności i poleceń służbowych Kierownika Ośrodka.
§ 20.
Przy wykonywaniu zadań pracownik socjalny jest zobowiązany:
1) kierować się zasadami etyki zawodowej,
2) kierować się zasadą dobra osób i rodzin, którym służy, poszanowania ich godności i prawa tych osób do samostanowienia,
3) przeciwdziałać praktykom niehumanitarnym i dyskryminującym osoby, rodziny lub grupy, 4) udzielać osobom zgłaszającym się pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach i dostępnych formach pomocy,
5) zachować w tajemnicy informacje uzyskane w toku czynności zawodowych, także po ustaniu zatrudnienia, chyba, że działa to przeciwko dobru osoby lub rodziny,
6) podnosić swoje kwalifikacje zawodowe poprzez udział w szkoleniach i samokształcenie.
§ 21.
Pracownik socjalny realizuje zadania poprzez:
1) przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, rozpoznanie i ustalanie potrzeb klientów oraz proponowanie optymalnej pomocy społecznej z uwzględnieniem możliwości Ośrodka,
2) zawieranie kontraktów z klientami Ośrodka, bieżące monitorowanie realizacji kontraktów oraz egzekwowanie zawartych ustaleń,
3) prowadzenie postępowania, w tym administracyjnego w zakresie świadczeń z pomocy społecznej,
4) weryfikację i aktualizację świadczeń długoterminowych,
5) terminowe informowanie głównego księgowego o konieczności zgłoszenia lub wyrejestrowania świadczeniobiorców z ubezpieczenia zdrowotnego i społecznego,
6) współpraca z głównym księgowym w zakresie; - należności za świadczone usługi opiekuńcze, - nienależnie pobranych świadczeń z pomocy społecznej, - planowania środków na wypłaty zasiłków z pomocy społecznej,:
7) wprowadzanie danych z wywiadów oraz innych informacji do programu komputerowego, obsługującego świadczenia z pomocy społecznej,
8) prowadzenie dokumentacji pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami i wytycznymi oraz zaleceniami Dyrektora Ośrodka,
9) sporządzanie list wypłat świadczeń z pomocy społecznej,
10)przygotowywanie projektów decyzji, postanowień oraz wszelkich innych pism w zakresie pomocy społecznej,
11)prowadzenie dokumentacji związanej z usługami opiekuńczymi, a w tym ustalanie grafiku pracy opiekunki, rozliczanie karty pracy opiekunki, ustalanie odpłatności za wykonywane usługi u poszczególnych podopiecznych,
12) bieżąca aktualizacja. wiedzy, zaznajomienia się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywania na stanowisku pracy,
13)wykonywanie innych poleceń służbowych Kierownika Ośrodka.
Rozdział X
Zakres czynności inspektora ds. świadczeń rodzinnych
§ 22.
Do zadań inspektora ds. świadczeń rodzinnych należy:
Inspektor ds. świadczeń rodzinnych wykonuje zadania zgodnie z przepisami ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2015 r. poz. 114), w szczególności poprzez:
1) przyjmowanie wniosków i ustalanie prawa dotyczących świadczeń rodzinnych,
2) przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń rodzinnych, 3) udzielanie informacji dotyczących świadczeń rodzinnych,
4) prowadzenie postępowania, w tym administracyjnego w zakresie świadczeń rodzinnych,
5) sporządzanie list wypłat świadczeń rodzinnych, w tym należnych składek na ubezpieczenie emerytalno - rentowe i ubezpieczenie zdrowotne,
6) sporządzanie sprawozdań dotyczących świadczeń rodzinnych, w tym także w formie elektronicznej,
7) prowadzenie teczek rzeczowych świadczeniobiorców zgodnie z jednolitym wykazem akt, 8) wprowadzanie do systemu informatycznego danych niezbędnych do wydawania decyzji w sprawach ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych,
9) prowadzenie rejestru wpływu wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych,
10) bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy,
11) wykonywanie innych poleceń służbowych Dyrektora Ośrodka.
§ 23.
Zakres czynności inspektora ds. funduszu alimentacyjnego
Do zadań inspektora z zakresu funduszu alimentacyjnego należy w szczególności:
1) przyjmowanie wniosków o wypłatę świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
2) prowadzenie rejestru wpływu wniosków,
3) ustalanie dochodu osób ubiegających się o wypłatę z funduszu alimentacyjnego,
4) przeprowadzanie wywiadu alimentacyjnego oraz odbieranie oświadczeń majątkowych, zgodnie z udzielonym upoważnieniem przez organ właściwy,
5) prowadzenie teczek rzeczowych świadczeniobiorców funduszu alimentacyjnego i prowadzenie dokumentacji wobec dłużników alimentacyjnych,
6) wprowadzanie danych z wniosków do aplikacji programu obsługującego fundusz alimentacyjny,
7) przygotowywanie projektów decyzji o wypłatę świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz postanowień i wszelkich innych pism w zakresie świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz rozliczanie dłużników alimentacyjnych,
8) potwierdzanie dokumentów przyjmowanych i wydawanych interesantom” za zgodność z oryginałem”,
9) ewidencjonowanie i rozliczanie kwot z tytułu nienależnie pobranych świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
10) współpraca z Głównym księgowym w zakresie niezbędnym do wydawania upomnienia i tytułu wykonawczego w przypadku niedotrzymania terminu zwrotu należności od dłużników alimentacyjnych i osób, które nienależnie pobrały świadczenia z funduszu alimentacyjnego, 11) terminowe przygotowywanie i wysyłanie sprawozdań, w tym także w formie elektronicznej w zakresie świadczeń alimentacyjnych oraz działań podejmowanych wobec dłużników alimentacyjnych,
12) działanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i przestrzeganie przepisów ustawy kodeks postępowania administracyjnego i innych ustaw,
13) współpraca z innymi ośrodkami pomocy społecznej, sądami, urzędami, instytucjami i organami prowadzącymi postępowanie egzekucyjne wobec dłużników alimentacyjnych,
14) prowadzenie rejestru dłużników alimentacyjnych wraz z kwotami ich zadłużeń oraz należnych odsetek w rozbici procentowym dla budżetu państwa oraz budżetów organów właściwych wierzyciela i dłużnika,
15) przekazywanie należnych kwot głównemu księgowemu jednostki celem dokonania przelewu na odpowiednie konta,
16) prowadzenie ewidencji wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego, dokonywanie aktualizacji kwot wypłaconych, naliczanie należnych odsetek i przekazywanie wykazu Głównemu księgowemu,
17) egzekucja nienależnie pobranych świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
18) sporządzanie list wypłat świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
19) bieżąca aktualizacja wiedzy, zaznajamianie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy,
20) wykonywanie innych czynności i zadań wynikających z ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów zleconych przez Kierownika Ośrodka.
21) Obsługa karty Dużej Rodziny.
22) Prowadzenie dodatków mieszkaniowych i dodatków energetycznych
Zakres czynności referenta ds. świadczeń wychowawczych
§ 24.
Referent ds. świadczeń wychowawczych wykonuje zadania związane z ustawą o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz. U. z 2016 r. poz. 195). Do zadań wykonywanych przez referenta ds. świadczeń wychowawczych w szczególności należy:
1) Przyjmowanie wniosków i dokumentacji od osób ubiegających się o świadczenia wychowawcze.
2) Przygotowywanie projektów decyzji i decyzji administracyjnych w zakresie świadczeń wychowawczych.
3) Prowadzenie rejestrów świadczeń wychowawczych.
4) Sporządzanie listy wypłat świadczeń wychowawczych.
5) Sporządzanie informacji i sprawozdań z realizacji świadczeń wychowawczych.
6) Prowadzenie dokumentacji związanej z odwołaniami od decyzji świadczeń wychowawczych.
7) Wystawianie zaświadczeń odnośnie udzielanych świadczeń wychowawczych.
8) Obsługa programu komputerowego w zakresie powierzonych obowiązków.
9) Sporządzanie bilansów potrzeb i sprawozdawczości w sprawach świadczeń wychowawczych.
10) Udział w opracowywaniu propozycji do budżetu Gminy Jabłonna w zakresie zadań realizowanych przez GOPS.
11) Prowadzenie niezbędnej dokumentacji na stanowisku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
12) Podnoszenie kwalifikacji poprzez uczestnictwo w zalecanych formach doskonalenia zawodowego (udział w szkoleniach, konferencjach itp.).
13) Wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego.
Zakres czynności opiekunki GOPS w Jabłonnie
§ 25.
Opiekunka środowiskowa GOPS wykonuje zadania własne gminy w formie usług opiekuńczych w domu chorego, zgodnie z art. 50 ust. 3 ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (Dz. U. z 2015 r. poz. 163, z późn. zm.).
Usługi opiekuńcze obejmują w szczególności:
1) pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych podopiecznych,
2) opiekę higieniczną,
3) pielęgnację zaleconą przez lekarza,
4) w miarę możliwości, zapewnienie podopiecznym kontaktów z otoczeniem.
Rozdział XI
Zasady obsługi interesantów
§ 26.
Ośrodek jest czynny w dni robocze od poniedziałku do piątku od godz. 7.30 do 15.30.
§ 27.
Organizacja przyjmowania i rozstrzygania skarg i wniosków.
1) W sprawach skarg i wniosków interesantów przyjmuje Kierownik w każdy dzień tygodnia od godz. 7.30 - 15.30.
2) Kierownik prowadzi rejestr skarg i wniosków wpływających do Ośrodka.
3) Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy szczegółowe.
Rozdział XII
Organizacja działalności kontrolnej
§ 28.
System kontroli w Ośrodku obejmuje kontrolę zewnętrzną i wewnętrzną
§ 29.
Kontrola zewnętrzna prowadzona jest przez służby do tego powołane na podstawie przepisów szczególnych.
§ 30.
Schemat organizacyjny Ośrodka stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
§ 31.
Traci moc dotychczasowy Regulamin Organizacyjny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jabłonnie.
§ 32.
Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia.